دوره آنلاین و چندرسانه ای فعالیت بدنی و تناسب اندام ویژه مراقبین سلامت عرضه شد.

دوره آنلاین و چندرسانه ای فعالیت بدنی و تناسب اندام ویژه مراقبین سلامت به همت موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان طراحی و عرضه شد. این دوره پس از عرضه دوره فعالیت بدنی و تناسب اندام برای عموم مردم ارائه می شود و گروه هدف آن، مراقبین سلامت هستند.

نقش مراقبین سلامت در تغییر رفتار مردم بسوی یک سبک زندگی سالم حیاتی و تعیین کننده است. هدف از دوره چندرسانه ای و آنلاین "فعالیت بدنی و تناسب اندام ویژه مراقبین سلامت"، تغییر نگرش مراقبین سلامت و افزایش آگاهی آنها در زمینه فعالیت بدنی جهت کمک به تغییر سبک زندگی غیرفعال در عموم مردم و از جمله بیماران است.

در دهه های اخیر، تغییر سبک زندگی باعث شده است اکثریت مردم فاقد میزان لازم فعالیت بدنی روزانه باشند و این امر، یکی از عوامل افزایش بروز بیماری های مزمن از جمله افزایش وزن و چاقی، بیماری قلبی عروقی، دیابت، سندرم متابولیک و … شده است. لذا در راستای کاهش بیماری های غیرواگیر و مزمن، ارتقای فعالیت بدنی به لحاظ کیفی و کمی، جزء اهداف مهم نظام بهداشتی درمانی کشور می باشد.

سرفصلهای اصلی دوره شامل آموزش انواع تمرینات انعطاف پذیری، استقامتی و قدرتی جهت تحقق آمادگی جسمانی مطلوب و ملاحظات بالینی و پزشکی در این زمینه می باشد.  

محتوای چندرسانه ای آموزش فعالیت بدنی و تناسب اندام، به شکل دوره آنلاین عرضه شده است و از طریق “سامانه فراسا: آموزش و سنجش الکترونیک” به آدرس www.farasa.net قابل دسترسی و استفاده است.

در حال حاضر دوره های حضوری و آنلاین و چند رسانه ای "فعالیت بدنی و تناسب اندام برای کارکنان سازمان ها" از جمله کارکنان دستگاه های دولتی برگزار می شود (با تاییدیه و مجوز از سازمان برنامه و بودجه). این دوره، دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان دولت است.

برنامه آموزشی فعالیت بدنی و تناسب اندام ویژه مراقبین سلامت همانند دوره مشابه برای عموم، دارای تاییدیه وزارت بهداشت نیز می باشد. همچنین موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان دارای مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان ها اعم از دستگاه های دولتی، خصوصی و نهادهای عمومی می توانند برای استفاده از این برنامه های آموزشی و همچنین برگزاری "کمپین هوشمند فعالیت بدنی و تناسب اندام" با ما تماس بگیرند.

خبرهای تصویری

نظرات ارزشمند شما