برگزاری دوره آموزش آنلاین مراقبت و کنترل دیابت برای پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی تربت جام

دوره ۴۰ ساعته مراقبت و کنترل دیابت به صورت آنلاین برای ۵۰  تن از پزشکان شاغل به طبابت در استان خراسان رضوی برگزار گردید. هدف از این دوره آموزشی، شناخت بهتر بیماری و درمان های موثر و به روز برای پیشگیری و کنترل دیابت و عوارض آن مطابق آخرین دستاوردهای پزشکی و گایدلاین های روز دنیا و بخصوص گایدلاین های کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. این دوره در دی و بهمن ۹۷ برگزار شد.

گفتنی است این دوره  با نظارت عالی مرکز کنترل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و اجرا شده است. اجرای دوره بصورت آنلاین و به شکل چند رسانه ای و تعاملی در سامانه آموزش و سنجش الکترونیک فراسا صورت گرفت .

پیش از این، تفاهم نامه ای میان مرکز کنترل بیماریهای غیرواگیر و موسسه توسعه دانش، پژوهش وفناوری فرزان با هدف همکاری در برگزاری این دوره منعقد شده است.

لازم به ذکر است این دوره علاوه بر محتوای اصلی آموزشی، دارای فلش های تعاملی گایدلاین ها، موارد بالینی (case study)، فیلم های آموزشی معاینات فیزیکی بیمار، وبینار آموزشی با حضور استاد فوق تخصص غدد، پیش آزمون و آزمون نهایی، انجمن تجربیات موفق و غیر موفق، پیامک های آموزشی و انگیزشی و همچنین مسابقات پیامکی می باشد. در وبینار، شرکت کنندگان بصورت زنده (Live) فرصت دارند پرسش های خود را با استاد مطرح و جواب آنرا مبتنی بر ارتباطات صوتی و تصویری دریافت نمایند.

این دوره دارای امتیاز ضمن خدمت کارکنان بوده و همچنین کسانی که موفق به گذراندن این دوره می شوند گواهینامه تاسیس درمانگاه دیابت از مرکز کنترل بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت می کنند.

طراحی و اجرای دوره به لحاظ سرعت طراحی آموزشی و محتوای چندرسانه ای بی نظیر است که گویای توانمندی بالای تهیه کننده و مجری برنامه (موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان – سامانه آموزش و سنجش الکترونیک فراسا) می باشد.

موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان به عنوان کارآفرین برتر استان تهران و کارآفرین برتر ملی از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفته است. این موسسه بیش از ۵۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی پزشکی تا سطح IF (عامل تاثیر) در حد ۲۴، منتشر نموده است. همچنین کتب منتشر شده در حوزه سلامت رتبه هایی همچون کتاب سال دانشگاهی، کتاب سال دانشجویی، کتاب برگزیده جشنواره ابن سینا و کتاب برگزیده جشنواره شهید هدایت را کسب کرده اند. تا کنون بیش از ۱۳۰٫۰۰۰ نفر در برنامه های آموزشی آنلاین موسسه در حوزه سلامت شرکت داشته اند. صلاحیت این موسسه برای برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت در حوزه سلامت به تایید سازمان برنامه و بودجه رسیده است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صلاحیت موسسه را به عنوان ناشر دیجیتال تایید کرده است. این موسسه دارای سابقه همکاری با معاونت های مختلف وزارت بهداشت از جمله معاونت بهداشت، معاونت درمان، معاونت غذا و دارو . معاونت مدیریت و توسعه منابع می باشد و در زمینه آموزش و سلامت الکترونیک هم اکنون با بیش از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال همکاری و اجرای برنامه های مشترک می باشد. موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان،خدمات سلامت هوشمند را با برند سالم سا (www.salemsa.net) و خدمات آموزش الکترونیک سلامت را با برند فراسا (www.farasa.net ) ارائه می نماید.

موسسه فرزان آماده است تا در برگزاری این دوره و ارائه دیگر سرویس های هوشمند در مراقبت های دیابت از جمله برگزاری کمپین هوشمند دیابت، با پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی کشور همکاری داشته باشد.

خبرهای تصویری

نظرات ارزشمند شما